Je ontdekt hoe belangrijk communicatie is
Interactie: daar heb je in de supermarkt een dagtaak aan. En dat is zeker niet vervelend. Helemaal niet voor je persoonlijke groei en zelfvertrouwen. De hoeveelheid diverse taken die voor je klaarliggen vragen namelijk om veel communicatie. Zowel met klanten als met collega’s. Doordat je in allerlei verschillende situaties terechtkomt, van heel mooi tot soms misschien vervelend, leer je hoe belangrijk goede communicatie is. En hoe sterker je hierin wordt, hoe blijer je wordt met je persoonlijke groei, hoe meer zelfvertrouwen je krijgt.
Je leert problemen om te zetten in oplossingen
Soms lijkt een probleem veel groter dan het daadwerkelijk is. Dat heeft met ons referentiekader te maken en die is van iemand die nieuw is in de supermarkt heel anders dan bij een supermarktmanager. Dat is niet erg, dit heeft simpelweg met ervaring te maken. Maar van je collega’s leer je. Je leert om je problemen te zien als een kans om jouw oplossing toe te passen en jezelf, collega’s- en de organisatie blij te maken. Dus, als dat geen boost voor je zelfvertrouwen is?
Je krijgt een groter verantwoordelijkheidsgevoel
Welke rol je ook aanneemt in de supermarkt, in iedere rol draag je een bepaalde verantwoordelijkheid. Al vanaf het eerste moment dat je start met je eerste bijbaan in de supermarktbranche. Je bent verantwoordelijk voor veiligheid, kwaliteit, geld, hygiëne én bovendien natuurlijk klantgeluk. Het is de bedoeling dat je je verantwoordelijk voelt bij elke taak die je uitvoert. En als je daar gelukkig van wordt, dan groeit jouw zelfvertrouwen en stimuleer je je persoonlijke groei.
Je leert nog beter samenwerken in teamverband
Niet elke baan leent zich om in teamverband te werken. Maar in de supermarktbranche kom je daar gelukkig echt niet onderuit. En dat is enorm goed voor je zelfvertrouwen. Waarom? Als jij ervoor kan zorgen dat niet alleen jij, maar jouw hele team kan uitblinken, dan weet jij wat echt teamwork is. En daar staan wij helemaal achter.
Je leert omgaan met feedback
Positieve kritiek? Wij zeggen liever feedback. Hoewel er aardig wat mensen zijn die feedback aanvoelen als kritiek, kan je er juist heel veel positiefs uithalen. Iemand die letterlijk iets beter weet dan jij, omdat hij of zij simpelweg meer ervaring heeft, kan je ontzettend veel leren. En dat is ontzettend bevorderlijk voor je persoonlijke groei. Voel feedback (of kritiek) dus niet als een deuk in je zelfvertrouwen, maar als een kans om te groeien.
Je ontwikkelt discipline
Kom je weleens te laat op je werk? Als je hier start niet meer. In de supermarktbranche leer jij pas écht wat discipline is, op alle fronten. Nooit meer te laat komen, relevante deadlines halen, omgaan met wisselende klantenstromen en omgaan met uiteenlopende situaties. Het vraagt om discipline en dat leer je hier, doordat je elke dag weer in andere situaties terechtkomt. Hierdoor groei je automatisch in een meer zelfzeker persoon en kan jij de wereld aan.
Je gaat de waarde van klantenservice erkennen
Behandel anderen, zoals jij zelf behandeld wil worden. Dat is wel zo fair en het voelt goed. Je gaat in de supermarktbranche namelijk vanzelf merken hoe essentieel dit is als je persoonlijk wil groeien en je zelfvertrouwen een boost wil geven. Je klanten verwachten een optimale service, snelheid, hoge kwaliteit en een geweldige hygiëne. Wat jij biedt, dat noemen we klantenservice en als je daar goed in wordt, werk je ongemerkt heel hard aan je persoonlijke groei en zelfvertrouwen.
Ook verder groeien en meer zelfvertrouwen kweken? Solliciteer nu of stuur ons je vragen!
Bekijk onze vacatures